Deze week kreeg ik het vonnis van de rechtbank waarin ik werd veroordeeld tot betaling van abonnementskosten aan Ziggo en de kosten van de procedure aan de Staat der Nederlanden. Aangezien het bedrag te laag is voor een beroeps procedure blijft mij maar één weg om dit onrecht aan de kaak te stellen: een schriftelijk en publiek verweer middels Internet; en ik geef het toe, een
soortgelijke schade te berokkenen die dit onverkwikkelijke avontuur mij heeft
gekost; megalomane bedrijven als de internet provider een trap tussen de benen
te verkopen zodat ze sterretjes zien. Wat helpt is dat ik voor het bedrijf heb
gewerkt, inmiddels zo’n twintig jaar (inter)net ervaring heb – meer dan
menigeen – en daarom geweldig en fantastisch uit de keuken kan klappen (maar
daarover later)
Waarover gaat het: Eind oktober 2011 zei ik om ontevredenheids redenen mijn
abonnement op ten gunste van een andere provider. Ik nam alleen TV af bij Ziggo
ad 16,95 per maand en de zenders die ik wilde zien waren om de haverklap uit de
lucht (lees: van de kabel) omdat Ziggo al maandenlang flauwe reclames de ether
in spoot om hun digitalisering te promoten. Het “speer” aanbod bleef intakt
(Nederlandse publieke en commerciele zenders) en de rest hing er maar wat bij.
Er werd mee gegoocheld en geexperimenteerd met alle gevolgen en veel ontevreden
klanten van dien. Ik zei telefonisch op, zoals ik mij ook had aangemeld in
augustus van datzelfde jaar, maar mijn opzegging werd niet gelogd, met andere
woorden: er werd simpelweg geen notitie van genomen. Dit werd pas in december
duidelijk toen ik een eerste aanmaning ontving.
Ik reageerde onmiddellijk – ontving inmiddels TV, Internet en telefoon van
KPN – maar Ziggo hield voet bij stuk; zij wisten van niets waarom ik volgens de
provider tot februari de maandelijkse kosten moest blijven betalen, wat ik
natuurlijk vertikte. Naar mijn bescheiden mening had ik aan de voorwaarden
voldaan. Dat hun interne administratie niet werkt zoals moet is tenslotte niet
mijn probleem.
Ziggo besloot het hard te spelen. Voor het luttele bedrag van 16,95, naar
achteraf zou blijken, stuurden ze hun incassobureau Bos op mijn dak en stapten
tenslotte naar het kantongerecht om mijn betaling af te dwingen... en... ze
kregen gelijk (althans gedeeltelijk) Omdat de klojo in hun dienst die mij eind
oktober met mijn opzegging te woord stond te lui, beroerd of vergeetachtig was
mijn telefoontje te noteren kon niemand bewijzen dat het ook daadwerkelijk had
plaatsgevonden, waarom de rechter vindt dat ik niet kan bewijzen... etc.
Goed en prima; ik word dus gedwongen om te betalen, maar niet zonder
protest en daarom heb ik besloten om een geducht boekje open te doen over
Neerlands’ Grootste Internetboer. In afleveringen zal ik het reilen en zeilen
uit de doeken doen; uit de school klappen zogezegd, en verheug u alvast op een
reeks smeuiige verhaaltjes want ik heb lang genoeg voor ze gewerkt om het
spreekwoordelijke boek te kunnen schrijven. Of u na al dat leesvoer nog besluit
diensten van de grootgrutter te betrekken laat ik geheel aan uw verantwoording,
maar bedenk: een gewaarschuwd mens...
Wordt vervolg...
Nu vind ik jou een vreselijke teringlijer, zoals je wel weet, ook toen ik je nog regelmatig zag. Maar goddetering, wat een prachtig verhaal dit man. Dat je met al jouw kennis en ervaring niet weet dat je altijd schriftelijk op moet zeggen, om schriftelijke bevestiging moet vragen en dat aangetekend moet versturen om je eigen togus in te dekken vind ik wel vreemd. Dat dit je dan ook geld heeft gekost is niet zo vreemd. Maar oké, Ziggo had gewoon hun werk moeten doen.
BeantwoordenVerwijderenEn verder: Ziggo is gewoon een kutbedrijf. Ook bij mij lopen vele klanten weg van Ziggo en stappen over op een andere provider. Ze bieden simpelweg niet genoeg om competitief te zijn tegenwoordig. En dat wat ze bieden is vaak kut. Mensen die 60Mbit horen te krijgen krijgen er maar 10. Verbindingen die wegvallen (niet wireless of zoiets knulligs maar gewoon het modemrouter dat geen verbinding op kan bouwen met ziggo) en weg blijven. Lijnen die 's nachts onderbroken worden / wegvallen zonder vooraankondiging. Decoderkaarten met identieke nummers die in omloop zijn je dus met dat nummer geindentificeerd wordt, je een dienst opzegt, degene die OOK dat nummer op zn decoderkaart heeft staan boos naar ziggo belt, de dienst weer activeert, jij weer boos naar ziggo belt en de dienst weer deactiveert en zo verder. TOTDAT je uiteindelijk ZELF dan eens vraagt op welke adresgegevens ze nou zitten te kutten en dan blijkt dat... naja er dus twee identieke kaarten in omloop zijn. Ook gezeik met facturen en factuuradressen/aansluitadressen icm bovenstaande zorgen voor veel gedoe bij veel mensen. En ik werk dan niet eens bij Ziggo, kun je nagaan als je daar welk werkt of gewerkt hebt zoals jij.
Tuig. Allemaal.
Ha Verschrikkelijke - who ever you may be - Over het waarom van te weinig Mbtjes schrijf ik volgende keer. De reden waarom Ziggo kut is, is het megalomane: te groot gegroeid nadat alle kabeltjes in NL bijeen werden geveegd; grote jongens denken al snel teveel van zichzelf. Wat dat afmelden betreft: de wet zegt dat je op kunt zeggen zoals je je hebt aangemeld: in mijn geval telefonisch dus! Alleen de wet houdt zich daar niet meer aan kwam ik achter na 15 jaar te zijn weggeweest. Zo gaat dat!
Verwijderen