dinsdag 20 november 2012

levenslied / song of life 16


School, een nieuw begin
de hele vakantie naar uitgekeken
zo groot ik al was, geen kleuter meer
moest ik toch samen naar binnen
Mijn jas aan hun kapstok
kwamen wij van hetzelfde plein
gezoomd met elzen
waar de kermis stond
om kogeltjes van lood te rapen
om te helpen bouwen
en sjorren aan touwen
waar de handen van schrijnden
voelde ik voor het eerst dat ik spieren had


School, a new beginning
looked forward for the entire holiday
as big as I yet was, not a baby anymore
had I still go inside together
My coat at their rack
did we come from the same square
fringed with alders
where the fair was
to collect bullets of lead
for to help building
and pull the ropes
what made hands glow
did I feel for the first time where muscles grow

Geen opmerkingen:

Een reactie posten