zaterdag 24 november 2012

levenslied / song of life 20


Neef kwam met vakantie
of ik naar hem
spelen in de zandbak
met plastic mannetjes uit de bazaar
Balde ik voet tegen mijn zin
hoe goed hij ook was
en altijd in zijn team gekozen
omdat hij zonder mij niet wilde
was ik altijd laatst zonder hem
wat mij niet kon schelen
Liever speelde ik alleen
of verstoppertje met ons allen
renden we rond het blok
tussen bomen en struiken
tot er een zijn schouder brak
nadat hij in de beuk was geklommen
kon het toch niet dommen
en voelde hij alleen zijn pijn
Had hij maar voorzichtiger moeten zijn!


Cousin came on holiday
or I went to him
playing in the sandbox
with plastic soldiers from the bazaar
Balled I foot against my will
how good he ever was
and always chosen in his team
because he didn’t want without me
was I always last alone
but I didn’t care
I played rather on my own
or hide and seek with all
ran around the block
between trees and bushes
until one broke his shoulder
after climbing the beech
what did not matter at all
when he felt his pain alone
He should have been more careful!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten