vrijdag 2 november 2012

lance armstrong


Waar ook de hanen hennen
kamden luizen mijn haar
en huid schilferde, dwarrelde omlaag
tot op het asfalt
dat al door iedereen bereden was
behalve door mij
Ik fietste zo graag
op de driewieler met een verloren
reed ik bergopwaarts op twee
en piste langs de kant van de weg
om het plantje water te geven
dat ik er had neergepoot
op sterven na dood
en toch vol leven...


Where cocks also chicken
lice combed my hair
and skin scaled, feathered downwards
till on the asphalt
that was driven by everyone
except by me
I so much liked to bike
on a three-wheeler with one lost
I drove mountain upwards on two
and pissed alongside the road
to water that little plant
that I had dibbled there
apart from dying, death
and yet so full of life...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten