zaterdag 10 november 2012

levenslied / song of life 7


Kabouter prikte mijn oog op de foto
voor de krant, zodat ieder het zag
hoe ik figureerde, sip en zonder verstand
En toch was het kasteel van ons
van mijn vader, was ik er eens geweest
aan zijn hand waar hij bestelde
en de weg kende die van niemand anders was
Alle eendjes in de vijver wisten het
ze kwamen kwaken om hun brood
pikken van het water
vol vriendjes aan de kant
werd ik niet geloofd


Goblin pricked my eye on the photo
for the newspaper, so everybody saw
my small part, sad and without sense
And yet the castle was ours
from my father, was I once in
at his hand where he delivered
and knew the way which was of someone else
All ducks in the pond knew
and came gaggling for bread
picking from the water
a lot of friend ashore
who never did believe me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten