Tork wipes the sweat off his forehead. Where
did that come from? International matters usually don’t interest him that much but
it seems that he was able to move the Goddesses. Will it work again on a higher
level? For the moment he has Diana as passport.
While he follows he thinks about what he wanted
to make clear. Never before he was a great speaker and his inspired argumentation
surprises him. Out of necessity to break the divine lethargy? Is it correct
what he stated? Are religious frictions the basis of such different
conflicts?
It is true that the Western way of thinking is
highly based upon Christian morality, the Arabic on the Islam and that Asians
are influenced by Hinduism and Buddhism or derivatives of it. It is linked with eachother. And if this is so, is it surprising than that in today’s time, where
believe in technique suppresses old values, people choose for weapons out of
fear and to defend what they know? If you look at it that way these kind of troubles
are mainly a defense of righteous heritage that’s about to disappear after too
rapid changes. Technical development never went so fast. Isn’t it logic than
that thanks to this, such matters are being ripped loose in stead of coming to
surface quite gradual?
Diana interrupts his thinking when she reports
that they are at the passage.
Tork
doesn’t see anything. The high rising
wall with above it the second level seems continuous but as soon as the Goddess
lifts her hand a part glides aside and reveals a shiny container.
Terwijl
hij volgt denkt hij na over wat hij duidelijk wilde maken. Nooit eerder was hij
een groot spreker en zijn geïnspireerd betoog verbaast hem. Uit noodzaak om de
Goddelijke lethargie te doorbreken? Klopt het wat hij beweerde? Liggen
godsdienstige geschillen aan de basis van zo verschillende conflicten?
Het
is waar dat de Westerse denkwijze in hoge mate wordt bepaald door de christelijke
moraal, de Arabische door de islam en dat Aziaten beïnvloed zijn door het
hindoeïsme en boeddhisme of afgeleiden daarvan. Het is met elkaar verweven. En
als dat zo is, is het dan verwonderlijk dat in de huidige tijd, nu geloof in
techniek oude waarden verdringt, mensen uit angst naar wapens grijpen om te
verdedigen wat ze kennen? Zo gezien zijn dat soort strubbelingen vooral
verdediging van rechtmatig erfgoed dat door te snelle veranderingen dreigt te
verzuipen. Technische ontwikkeling ging nog nooit zo snel. Is het dan niet
logisch dat dankzij deze stroomversnelling zaken worden losgescheurd die anders
heel geleidelijk naar het oppervlak zouden drijven?
Diana
doorbreekt zijn gepeins wanneer ze meldt dat ze bij de doorgang zijn.
Tork
ziet niets. De hoog oprijzende wand met daarboven de tweede trede lijkt
ononderbroken maar zodra de Godin haar hand ophoudt schuift een deel opzij en
onthult een glimmende koker.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten