vrijdag 8 maart 2019

Epos over de mens LXXXII


Burgers, boeren of buitenlui,
bestaan ze nog, of is alles hetzelfde?
Een wereld van verschil
waarin verschillen niet meer gelden,
ingeruild tegen geschillen
met te vaak een dodelijke afloop.

‘Doe mee?’; vroeg hij aan de bar van de sociëteit.
Maar ik had geen zin zijn opgepepte
praat daden te zien worden.
Daden die ik evenmin vertrouwde
als het gebeuzel boven een pot bier.

Heul dan, wolven van ginds paradijs.
Who the fuck, ben ik en waar ben ik verzand
tussen booswichten allerlei?
Wie kan het wat schelen wat ik verdien,
zolang het niet de hemel is.

Zij wachten op mij.
Hield zijn been stijf
omzwachteld,
als een ondode met zijn kinderen aan de haal
en tekende voor het leven.
Levenslang, was het niet voor mij,
dan voor de zijne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten